![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjUF7ObhED8BFtgA-z0N69R4tZNt5pY-7nrknclzuQdxvHQluyYyOqwjA0Ppa1SS0Fwxl5qTyo8Q5IcnICsgLMCb6si5jQRiuY1DPJkhaf8dvOVap1DzaeZepkLP0ObVJDWpEQAmsz5etfP/s400/1,13,18.JPG)
Cengiz Tekin'in ışığı, kompozisyonu ve ismiyle Rembrandt'a göz kırpan "Stratejik Analiz Dersleri" çalışması, geçen yıl başladığı dizinin ikinci fotoğrafı. Sanatçı; Koçyiğit'le aynı coğrafyalara ait bir derdi paylaşıyor ve metaforunu yine kadın üzerinden kuruyor. Bu kurgusal fotoğrafında Tekin; açıkça görülen ama dilsiz bir tartışmanın içinde konuşan en güçlü figür olarak bir kadını işaretliyor. Kompozisyonun tam ortasında ancak biraz arkada duran kadın; Ortadoğu'nun en mühim sembollerinden birini; bir karpuzu elinde tutuyor. Fotoğrafın ışığı onu oldukça net görmemizi sağlıyor. Erkek grupları önde fısıltılarla tartışıyorlar. Kadın hiçbiriyle diyalogta değil. O tek başına. Ve tek başına büyük bir sorumluluğu taşıyor gibi..Karpuza saplanmış bıçak; yeniden bıçaksırtı dengelerin bir metaforu olarak karşımıza çıkıyor. Ülke/vatan ve kadın imgeleri yine çakışıyor..Karpuz ağırlığı ve kıpkırmızı kalbiyle, stratejik oyunların metaforik dersine konuk oluyor.
azra tüzünoğlu...